15 септември 2006
10 милиона лева e минималната цена на “България ер”
Агенцията за приватизация постави минимална цена от 10 млн. лв. за авиокомпания "България ер". Това съобщиха от агенцията ръководена от Тодор Николов. Очаква се купувачът на националния ни авиопревозвач да бъде избран най -късно до края на октомври.
Изборът ще е между двама кандидати - "Балкан Хемус Груп" - София, зад която стои частната "Хемус ер" и втората по големина италианска авиокомпания "Еър уан", която се включва чрез регистрираното си у нас дружество "Еър Уан - България" ЕООД, София.
Приватизацията на "България ер" се осъществява чрез двустепенен конкурс. Допускат се стратегически или финансови инвеститори, но не и консорциуми между тях. Стратегическите инвеститори трябва да имат приходи за последните 2 години по 150 млн. евро и над 750 хил. превозени пътници за периода. Финансовите инвеститори трябва да управляват активи за над 250 млн. евро. Превозвачите могат да бъдат само собственост на лица - директно или на представители на държава - членка на ЕС, които притежават мажоритарен дял в компанията.
"България ер" обслужва 30 редовни международни линии. Извършваните чартърни полети са до 34 града в Европа, Кувейт, Тел Авив и Бейрут, в Средния изток, и Алжир в Африка.
В структурата на приходите от продажби редовните полети са 73,89%, докато чартърните полети са с дял от 26,11%. Самолетният парк на компанията включва девет самолета Боинг 737, а реализираният оборот за 2005 г. е 195 млн. лв., спрямо 146 млн. лв. година по-рано.Авиокомпанията е създадена през 2002 година като наследник на фалиралата "Балкан". Съдебно регистрираният капитал на компанията, според справка в сайта на АП, е 30,160 млн. лева.
© monitor.bg 15.9.2006 г. 07:16
Изборът ще е между двама кандидати - "Балкан Хемус Груп" - София, зад която стои частната "Хемус ер" и втората по големина италианска авиокомпания "Еър уан", която се включва чрез регистрираното си у нас дружество "Еър Уан - България" ЕООД, София.
Приватизацията на "България ер" се осъществява чрез двустепенен конкурс. Допускат се стратегически или финансови инвеститори, но не и консорциуми между тях. Стратегическите инвеститори трябва да имат приходи за последните 2 години по 150 млн. евро и над 750 хил. превозени пътници за периода. Финансовите инвеститори трябва да управляват активи за над 250 млн. евро. Превозвачите могат да бъдат само собственост на лица - директно или на представители на държава - членка на ЕС, които притежават мажоритарен дял в компанията.
"България ер" обслужва 30 редовни международни линии. Извършваните чартърни полети са до 34 града в Европа, Кувейт, Тел Авив и Бейрут, в Средния изток, и Алжир в Африка.
В структурата на приходите от продажби редовните полети са 73,89%, докато чартърните полети са с дял от 26,11%. Самолетният парк на компанията включва девет самолета Боинг 737, а реализираният оборот за 2005 г. е 195 млн. лв., спрямо 146 млн. лв. година по-рано.Авиокомпанията е създадена през 2002 година като наследник на фалиралата "Балкан". Съдебно регистрираният капитал на компанията, според справка в сайта на АП, е 30,160 млн. лева.
© monitor.bg 15.9.2006 г. 07:16